Thursday, June 2, 2011

MyStory: TRIP TO BEIJING-3rd Day: Story 14

 PEARLS SHOP & FOOR MASSAGE

Selepas penat berjalan di Forbidden City, kami dibawa ke perusahaan memproses mutiara. Mutiara ni adalah belaan, bukan yg di laut. Setelah cukup matang, mutiara diproses menjadi gelang tangan atau rantai. Lebih special mutiara tu diproses menjadi cosmetic. Kat sini kami tak lama, coz jika makin lama makin terpedaya mama dibuatnya.



Skrg kami menuju ke restoran untuk makan tengahari. Makanan yg simple dan kami semua tak cerewet janji halal. Tu adik dah lapar dia dah siap pegang sudu ngan pinggan.




Selepas makan kami ziarah ke Masjid, (tapi nama masjid dah lupa). Masa kami sampai belum masuk waktu solat. Masjid pula dalam proses renovation.


Seterusnya kami dibawa pula ke pusat tradisional perubatan china. Kami ditempatkan dalam sebuah bilik rehat khas. Di sini secara tidak langsung, kami diberikan terapi berkaitan penyakit yg ada di dalam tubuh masing2. Mama tak buat apa, cuma ayah yang menjalani rawatan tersebut.
Kami diberikan besen yg di isi dengan rempah untuk merendam kaki. Selepas itu, kaki di urut secara perlahan-lahan.


Nak kata dia ni Dr, tak pasti la juga, tapi dia boleh tahu penyakit apa yg ada dlm tubuh kita dengan cara melihat tapak tangan sahaja. Ayah pernah operate batu karang,


 Story 15: Olympic Stadium-Birds Nest & Water Cube

No comments:

Post a Comment